Uygun ortam ve öğrenme koşulları sağlandığında hemen hemen herkesin bir şeyi öğrenebileceği varsayımına dayanır. Tam Öğrenme Modeline göre öğrenemeyen öğrenci yoktur, öğretemeyen öğretmen vardır. Bir sınıftaki öğrencilerin başarılı olmaları, hazır bulunuşluklarına uygun öğretim almalarına ve ihtiyaçları olan zamanın verilmesine bağlıdır. Konuların küçük birimlere ayrılarak aşamalı öğretimi yapılır. Bir aşama öğrenilmeden, başarılmadan diğerine geçilmez. Eksiklerle ilgili ek öğretim yapılır ve öğrenme tamamlanır.
Tam Öğrenme Modeli Değişkenleri
Öğrenci duyuşsal giriş özellikleri, bilişsel giriş özellikleri ve davranışları öğrenci niteliğini belirleyen temel etmenlerdir. Öğrenmenin olabilmesi için bu ön şartları bilinmesi ve ona uygun hareket edilmesi gereklidir.
Bilişsel Giriş Davranışları+Duyuşsal Giriş Davranışları= Öğrenci Nitelikleri
Bilişsel Giriş Özellikleri
Öğrencinin sahip olduğu zihinsel yeterliliklerin tümüdür. Anlama becerisi, algı düzeyi ve okuma hızı gibi becerileri kapsamaktadır.
Duyuşsal Giriş Özellikleri
Öğrencinin sahip olduğu duygusal özelliklerdir. Özgüven, ilgi ve önyargı gibi özellikleri kapsamaktadır.
Öğretim hizmetleri niteliği
İpucu, pekiştireç, dönüt, düzeltmenin etkin şekilde kullanılmasını gerektirir.
İpucu: Hedefe yönlendiren uyarıcılardır.
Pekiştireç: İstenilen davranış sıklığını arttırmak için kullanılan uyarıcılardır.
Dönüt: Öğrencilere sergilenen davranış hakkında olumlu veya olumsuz uyarıcılardır.
Düzeltme: İstenen veya istenmeyen davranışı hedefe göre düzelten uyarıcılardır.
Etkin Katılım: Öğrencilerin öğrenme çabasında olmasıdır.
Öğrenme Ürünleri
Öğrenci nitelik ve öğretim hizmetleri niteliğine bağlı olarak değişen öğrenmedir.
Değişen Duyuşsal Özellikler
Öğrenme düzeyi
Öğrenme hızı
Bilişsel başarı
Tam öğrenme başarıyı % 90- 95 hedefler ve % 70 i en düşük kabul eder.
Tam Öğrenme Modeli uygulama aşamaları;
Hedef kazanımlar belirlenir
Gerekli ön koşul davranışların belirlenmesi
Giriş davranışlara sahip olma düzeyinin belirlenmesi
Eksik ön koşul davranışların tamamlanması
Yeni davranışların öğrenilmesi için öğretim etkinlikleri düzenlenmesi